Cultura digital

En aquest apartat es recullen tots els documents referents a la cultura digital de centre. Amb ells es pretén establir pautes que regulin, estableixin i millorin la interacció digital de tots els membres de la comunitat educativa

• Extracte del projecte educatiu de centre (PEC): El projecte educatiu de centre (PEC) és el document on s’explica la identitat del nostre institut i els seus objectius. A més, és el marc de referència que serveix per orientar l’activitat educativa del centre i  serveix per impulsar la col·laboració entre els diferents membres de la comunitat educativa i la relació amb l’entorn.

• Consell Escolar i Claustre. Extracte de les actes del Consell Escolar i de Claustres on es mostren les parts relatives a aspectes de cultura digital.

• Tractament de la competència digital d’acord al decret 175/2022: La competència digital implica l’ús segur, saludable, sostenible, crític i responsable de les tecnologies digitals per al desenvolupament i bienestar personal, per a l’aprenentatge, per a la feina, per a l’oci i per a la participació en la societat. En aquest sentit, també s’ha fet un recull d’aplicacions utilitzades pel professorat i una guia en què es recomanen aplicacions a utilitzar per treballar els diferents aspectes de la competència digital.

• Pla d’acollida digital: en aquest document es detalla com es duu a terme l’acollida digital de professorat, alumnat i famílies, tant pel que fa a la gestió de correus electrònics, cessió d’ordinadors, etc. Aquest pla s’acompanya de dues infografies explicatives: una per l’alumnat i les famílies, que resol les preguntes més freqüents sobre l’ús dels ordinadors, i una pel professorat que s’entrega en el moment de la seva incorporació i on s’especifica tot allò que el professorat necessita saber sobre aspectes de digitalització per poder desenvolupar correctament la seva tasca al centre.

• Pla de comunicació: en aquest pla es recullen les diferents eines de comunicació entre el professorat, l’equip directiu, el PAS, l’alumnat i les famílies que es fan servir al centre, així com la guia d’ús de cada una d’elles. Complementàriament s’han elaborat dues infografies: una per a les famílies, per a que puguin comprovar a qui s’han de dirigir i per quins canals a l’hora de comunicar-se amb el centre (així com la informació que reben del mateix) i un altre pel professorat que s’entrega en el moment de la seva incorporació i complementa el seu pla d’acollida.

• Formació: Tal com indiquen les NOFC, la formació en cultura digital és un aspecte clau del centre.
    Aquesta formació s’articula, fonamentalment, de tres maneres:
    Formació en gestió d’iEduca i G-Suite del professorat nou al centre.
    FiC: de manera periòdica, la formació interna del centre va incorporant aspectes de cultura digital.
    Durant els cursos 21-22 i 202s’han dut a terme els següents mòduls (equivalent a 40 hores de formació):
    1. Ús metodològic dels EVA.
    2. Seguretat i protecció de dades.
    3. Organització, implementació i avaluació de la competència digital de l’alumnat.
    4. Eines digitals interactives i edició de vídeo.
    5. Situacions d’aprenentatge digitals: com fer un full de notes amb full de càlcul

De cara al curs 23-24 es preveu iniciar el projecte Experimentem amb projectes STEAM a càrrec de l’Associació Robolot Team. Aquest projecte està emmarcat dins la Competència Digital Docent i permetrà l’obtenció de la certificació B2 al professorat participant. A més a més, a travès de la Zona de professorat, continuem sol·licitant formació específica vinculada amb la cultura digital.