Filosofia

Professorat Curs 2023/2024
  • Xavier  Mañes Beltrán
El departament de Filosofia organitza cada any un parell d’activitats que pretenen trencar amb el registre clàssic de les produccions filosòfiques.
  •  La primera és la FOTOFILOSOFIA, que consisteix a pensar una pregunta d’interès filosòfic i fer una fotografia de collita pròpia que reflecteixi bé la pregunta en qüestió, de manera que el conjunt de pregunta i fotografia estimuli la reflexió de l’audiència. El curs 22-23, una representació de l’alumnat de 1r de batxillerat del Pere Calders va anar a la Facultat de Filosofia de la UB a l’acte de lliurament de premis de la Mostra de Fotofilosofia de Catalunya 22-23. Les millors produccions del nostre centre van ser premiades amb un diploma per part de l’organització com a reconeixement a la seva tasca, i un dels nostres alumnes (Òscar Castañeda) va defensar públicament la seva producció a l’Auditori de la Facultat. A continuació mostrem algunes de les fotografies seleccionades, així com imatges de l’acte.

Tenim la visió de l’entorn limitada per la societat?

Martí Estévez

L’èsser humans està fet per a relacionar-se?

Laia Ferrer

Què és la normalitat?

Òscar Castañeda

El nostre sistema econòmic condiciona les nostres fonts de felicitat?

Érico Jiménez

• La segona activitat és la preparació de l’alumnat per a L’OLIMPÍADA DE FILOSOFIA DE CATALUNYA, en les seves diferents modalitats: dissertació, dilema moral, fotografia filosòfica, vídeo filosòfic i còmic. La temàtica del passat curs 22-23 va estar dedicada a Les fronteres i la justícia global, i hi participaren més de seixanta centres de tot Catalunya. El nostre centre hi va participar per primer cop, amb alumnes de 4t d’ESO i de 1r i 2n de Batxillerat.
    La final se celebrà al hall del CCCB, on els finalistes de les diferents modalitats van defensar públicament les seves produccions, i els debats que aquelles suscitaren van fer que la jornada es convertís en una festa reivindicativa de l’activitat filosòfica. La temàtica de l’actual curs 23-24 versa sobre Què és l’oci?, i hi tornarem a participar.