Ciències Socials

• Aurora Trigo
      • Sílvia López
      • Eduard Vives

El Departament de Ciències Socials de l’Institut Pere Calders vol dotar l’alumnat de les eines necessàries per entendre el món i per esdevenir persones capaces d’intervenir activament i críticament en la societat plural, diversa i en canvi. D’aquesta manera, aborda aquells coneixements que són útils, en la mesura que permeten la construcció de conceptes i procediments que poden transferir-se a nous contexts per tal d’interpretar problemes a diferents escales espacials i temporals, així com situar-se en el món i desenvolupar una consciència ciutadana que els permeti intervenir en un futur en la vida laboral, social, cívica i política.

L’educació per la pau, la sostenibilitat, la igualtat de gènere, el coneixement de l’entorn, el respecte pel patrimoni i l’emprenedoria són alguns dels eixos que vehiculen algunes de les activitats i propostes del nostre departament.

• Participació al Emprende Challenge de “la Caixa”.

• Organització de conferències i col·loquis sobre temes d’actualitat.

• Exposició d’infografies i treballs sobre recerques portades a terme per l’alumnat.

• Visites i tallers a museus i entitats patrimonials

• Xerrades d’experts i tallers a l’aula.