Projecte #leonardodavinci

En construcció…

Durant el curs 2019-2020, l’Institut Pere Calders va iniciar un projecte amb l’escola Bellaterra per tal d’afavorir la relació i coordinació entre els dos centres i així establir un pont entre els alumnes de sisè de primària i els de primer d’ESO.

En el context del cinquè centenari de La mort de Leonardo da Vinci, vam aprofitar per treballar i aprofundir en el seu coneixement de manera col·laborativa. Hem fet una proposta didàctica per a tot el curs que fomenti el treball interdisciplinar, la motivació dels alumnes i la seva relació amb l’entorn.

Estan implicats els següents àmbits: matemàtic (construcció i estudi de les cúpules de Leonardo da Vinci, proporcions en l’home de Vitruvi), tecnològic (iniciació a l’estudi d’artefactes i autòmates de Leonardo da Vinci, programmació amb Scratch), lingüístic (interacció dels alumnes d’ambdós centres amb escrits, vídeos i entrevistes), digital (edició de vídeos i ús de G-Suite per compartir i crear materials) i social (aproximació històrica per part dels alumnes a la figura de Leonardo da Vinci).

Els alumnes de 1r d’ESO( curs 2019_20) van realitzar uns vídeos en grups de quatre alumnes per tal d’explicar als seus companys de l’ Escola Bellaterra les coses que han après sobre Leonardo da Vinci.

Han assistit a un taller interessantíssim sobre l’home de Vitruvi impartit pel museu de les matemàtiques MMACA.

Si cliqueu la imatge visionareu el primer vídeo. Els següents enllaços us portaran als següents vídeos.

➡  Escriptura especular.

➡   Us proposem resoldre el següent enigma creat pel Museu de les Matemàtiques de Cornellà.