Projecte #leonardodavinci

Des del curs 2019-2020, l’Institut Pere Calders porta a terme un projecte amb l’escola Bellaterra per tal d’afavorir la relació i coordinació entre els dos centres i així establir un pont entre els alumnes de sisè de primària i els de primer d’ESO.

En el context del cinquè centenari de La mort de Leonardo da Vinci, vam decidir aprofitar per treballar i aprofundir en el seu coneixement de manera col·laborativa i iniciar així el projecte Leonardo Da Vinci. Fem una proposta didàctica per a tot el curs que fomenti el treball interdisciplinar, la motivació dels alumnes i la seva relació amb l’entorn.

Estan implicats els següents àmbits: matemàtic (construcció i estudi de les cúpules de Leonardo da Vinci, proporcions en l’home de Vitruvi), tecnològic (iniciació a l’estudi d’artefactes i autòmates de Leonardo da Vinci, programmació amb Scratch), lingüístic (interacció dels alumnes d’ambdós centres amb escrits, vídeos i entrevistes), digital (edició de vídeos i ús de G-Suite per compartir i crear materials) i social (aproximació històrica per part dels alumnes a la figura de Leonardo da Vinci).

Els alumnes de 1r d’ESO han realitzat uns vídeos en grups de quatre alumnes per tal d’explicar als seus companys de l’ Escola Bellaterra les coses que han après sobre Leonardo da Vinci.

Han assistit a un taller interessantíssim sobre l’home de Vitruvi impartit pel museu de les matemàtiques MMACA.

Si cliqueu la imatge visionareu el primer vídeo. Els següents enllaços us portaran als següents vídeos.

Tutorial dels alumnes sobre les cúpules de Leonardo Da Vinci

➡  Escriptura especular.

➡   Us proposem resoldre el següent enigma creat pel Museu de les Matemàtiques de Cornellà.