L’ALUMNAT DE 1r BATXILLERAT CIENTÍFIC VISITA EL SERVEI DE MICROSCÒPIA DE L’UAB

El passat 3 de novembre, l’alumnat de l’assignatura de biologia de 1r de Batxillerat científic va visitar el Servei de Microscòpia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). En aquest espai van poder manipular dos microscopis electrònics, el de transmissió (que pot arribar a augmentar fins a 1 milió de vegades una mostra!) i el de rastreig (que augmenta fins unes 200.000 vegades). Aquesta ha estat una oportunitat única de manipular aquests tipus d’aparells i de posar en pràctica els coneixements de la unitat que just ara hem estat estudiant. Així, han pogut observar des de grans de pol·len, els ulls d’una mosca de la fruita o les microvellositats de les cèl·lules intestinals, per exemple. Els i les alumnes s’ho han passat molt bé amb l’experiència amb els microscopis, però també ha estat una oportunitat d’apropar-nos al món universitari amb aquesta visita, un lloc on potser alguns d’ells estudiïn en només un parell d’anys!