GUANYADORS DEL VIIè CONCURS DE CONTES “HISTÒRIES FÒSSILS”

Estem orgullosos d’anunciar que quatre dels nostres alumnes de primer d’ESO han obtingut el 1r, 2n i 3r premi de la 2a categoria (d’11 a 14 anys) del concurs infantil i juvenil de contes i relats “Històries Fòssils” d’enguany.

Aquest és el segon any que el departament de Ciències, amb la col·laboració del departament de llengua i literatura catalanes, ha participat en el concurs presentant un total de 45 contes. Hi han participat tres alumnes de 2n de Batxillerat i 42 alumnes de 1r de l’ESO.

Amb aquest concurs es proposa impulsar la creació d’històries on els protagonistes siguin científics, fòssils i/o jaciments catalans desvetllant l’emoció de la creació literària, fomentant l’interès per la paleontologia i motivant els participants en l’ús de l’expressió escrita per divulgar la ciència.

En concret enguany el protagonista dels contes o relats és el fèmur d’un Titanosaure, una espècie de dinosaure herbívor de coll i cua llargues, trobat l’any 1916 durant la construcció de la presa de Talarn al Pallars Jussà.

La relació de guanyadors és la següent:

– Daniela Sánchez Ariza, 1r premi

– Oriol Fuentes González, 2n premi

– Akira Hernández Shimizu i Nadia Carrasco Expósito, 3r premi

Les fotografies corresponen al lliurament de premis, que va tenir lloc el 20 d’abril a les 18h al Museu de Paleontologia de Sabadell.

Des d’aquí volem agrair l’empenta dels 45 alumnes participants i encoratjar-vos a continuar aspirant a premis com aquest.

Autora: Maria Cinta Quintero