L’alumnat del PFI creua la meta d’Els Valors de l’Esport

El passat divendres 15 de març va tenir lloc a Igualada la jornada de cloenda del projecte Els Valors de l’Esport, que comparteixen des de començament de curs diversos PFI de l’Anoia i de l’Alt Penedès, inclòs el PFI d’Auxiliar en serveis administratius generals de l’Institut Montbui.

La jornada, que es va fer a l’Estadi Atlètic d’Igualada, va tenir un alt component lúdic. L’alumnat va poder participar en diverses proves atlètiques organitzades pels estudiants del CFGS d’Ensenyament i animació socioesportiva, que han col·laborat desinteressadament en el projecte dels PFI. Concretament, hi va haver proves de velocitat de 60 metres, 60 metres tanques, 400 metres, una prova de relleus de 4 per 100 metres, salt de llargada, salt d’alçada, llançament de vòrtex i llançament de pes. També es va jugar un partit de futbol i partits de tennis taula i esquaix, en aquest cas, a les instal·lacions de l’Institut Milà i Fontanals d’Igualada.

Testimonis del món de l’esport

Al febrer també es va fer a l’espai MontÀgora un acte sobre els valors de l’esport amb tres ponents del món de l’esport: l’exciclista Débora Gálvez, el psicòleg esportiu Pep Marí i el jugador de tennis en cadira de rodes José Coronado. A més, a classe, cada PFI ha treballat els valors de l’esport amb activitats de debat i la projecció de pel·lícules, entre d’altres accions.

L’objectiu principal del projecte Els Valors de l’Esport, del qual el PFI Montbui hi participa per segona vegada, és incentivar la difusió i la pràctica saludable de l’esport i, sobretot, promoure valors com la perseverança, el sacrifici, el treball en equip i l’esforç, entre d’altres.