Robòtica

El Departament d’Educació ha activat un paquet de mesures per impulsar la digitalització i les STEAM al servei de l’equitat del sistema educatiu català. A través d’un seguit d’accions s’avança en el desplegament del pla digital i STEAM –per les sigles en anglès de ciències, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques-.  Dins d’aquest paquet s’ha dotat als centres amb un catàleg de robòtica i computació, en el nostre institut disposem del següent material de robòtica:

 

LEGO SPIKE PRIME

LEGO SPIKE Prime és una solució que combina construcció amb programació digital. Està dissenyat per impulsar l’aprenentatge STEAM despertant l’interès entre els joves, que poden experimentar de forma pràctica construccions i simulacions basades en situacions reals.

El kit incorpora peces de construcció, diversos sensors, actuadors i un hub. Disposa d’un entorn de programació que permet codificar el projectes utilitzant blocs d’icona, blocs de paraula en format vertical (semblant a Scratch) i també amb Python.

 

ED1 Citilab

ED1 és una placa microcontroladora dissenyada per treballar la programació, l’electrònica creativa, la robòtica i fins i tot l’internet de les coses a l’entorn educatiu. Permet donar suport al desenvolupament del pensament computacional i les disciplines STEAM.

Es tracta d’una placa que inclou pantalla a color, sensors, generació de sons, suport per motors i gestió de bateria.

La placa ED1 està preparada per construir un robot autònom incorporant components electrònics i un xassís imprès en 3D.

 

ESP32 Steamakers

La placa ESP32 STEAMakers és una placa electrònica programable basada en el microcontrolador ESP32, que, gràcies a una disposició versàtil de connectors, facilita l’accés a les seves nombroses entrades i sortides on connectar tota classe de sensors i actuadors. Incorpora comunicació wifi i Bluetooth integrades, així com més capacitat de processament que la popular placa electrònica Arduino UNO.

Tot plegat converteix l’ESP32 STEAMakers en un recurs molt versàtil i accessible per iniciar-se en electrònica, programació i prototipatge de projectes de robòtica, internet de les coses, domòtica, etc. És especialment adequada per a docents i estudiants gràcies a la seva facilitat de programació i connectivitat sense fils integrada.

 

Imagina 3DBot

La placa d’extensió Imagina 3DBot és una placa d’extensió; per tant, és una placa que ha d’anar col·locada a sobre d’una altra que contingui el sistema de control, com pot ser una placa tipus Arduino, Keyestudio UNO o ESP32 STEAMakers. La placa integra nombrosos sensors, actuadors, entrades i sortides.

Aquesta placa pot programar-se mitjançant diverses plataformes i llenguatges, com els entorns de programació visual ArduinoBlocks, MicroBlocks i Snap4Arduino, o Arduino IDE amb codi basat en C/C++.

 

Imagina TdR STEAM

La placa d’extensió Imagina TdR STEAM és un dispositiu electrònic d’extensió; per tant, és una placa que ha d’anar col·locada a sobre d’una altra que contingui el sistema de control, com pot ser una placa tipus Arduino, Keyestudio UNO o ESP32 STEAMakers. La placa integra nombrosos sensors, actuadors, entrades i sortides.

Aquesta placa pot programar-se mitjançant diverses plataformes i llenguatges, com els entorns de programació visual ArduinoBlocks, MicroBlocks i Snap4Arduino o Arduino IDE amb codi basat en C/C++.