Entrevistes 8M: 1. Maria Salazar (Presidenta UEM)

L’alumnat de tercer d’ESO E, a l’assignatura de Llengua Castellana i literatura, ha realitzat entrevistes a dones de Montbui, per treballar aquest gènere periodístic i vinculades amb el Dia Internacional de la Dona, el 8 de març. L’objectiu d’aquestes converses és visibilitzar la tasca que han dut i duen a terme les dones del municipi en els seus respectius sectors. En el web publiquem també, en llengua catalana, les entrevistes que ha realitzat l’alumnat.

La primera entrevista que els mostrem la van dur a terme l’Hugo Muñoz i la Desiree Polo. La protagonista és la presidenta de la Unió d’Establiments de Montbui, qui va visitar l’institut fa unes setmanes, on va atendre els alumnes:

María Salazar: ‘Falta comerç a Montbui’

Hem entrevistat la María Salazar. Té una botiga de segona mà a Montbui des de l’any 2020. És presidenta de la UEM (Unió d’Establiments de Montbui). En aquesta entrevista ens comenta els problemes que tenen els petits comerços de Montbui.

Desiree Polo: Per què vas decidir fer una botiga de segona mà?

María Salazar: Perquè crec que és una oportunitat per a un bon negoci i per a reutilitzar i per al medi ambient.

Hugo Muñoz: Què és el que més t’agrada d’aquest treball?

María Salazar: Que es poden aprofitar moltes coses, per exemple un microones que a tu ja no et val, però a una altra persona li pot valer.

D.P: De petita volies treballar d’això o una altra cosa?

M.S: De petita volia treballar en un banc.

H.M: Quines coses has après amb aquest treball?

M.S: He après a saber reutilitzar, a donar-li una segona vida a les coses perquè a Espanya costa molt fer això.

D.P: Què vens a la botiga?

M.S: Venc mobles, electrodomèstics, videojocs, joguines de nens, llibres, etc.

H.M: On està situada la botiga?

M.S: Fins ara la tenia situada al carrer del Pilar, però ara estic fent canvi i ens mudem al carrer Sant Jordi.

D.P: Quins tipus de persones van a la botiga?

M.S: Una mica de tot, però sobretot ve gent jove de 15 a 60 anys més o menys.

H.M: Com vas arribar a ser presidenta de la UEM?

M.S: Em vaig ficar fa un any, vaig començar a anar a les reunions ajudant a la junta, la presidenta va marxar, vaig presentar la candidatura i vaig sortir jo triada.

D.P: Què fas com a presidenta de la UEM?

M.S: Treball amb la dinamitzadora i apostem pel comerç, xarxes socials, que es compri en comerços locals.

H.M: Com veus el futur del comerç del municipi?

M.S: Cada vegada costa molt més que s’obri un negoci i que perduri en el temps, però ajudant i estant units sí que es pot.

D.P: Què penses que hauries de fer per a capgirar la situació?

M.S: Apostar més i comprar més a les botigues de Montbui, perquè potser ho demanes en línia i després ho pots trobar en una llibreria o en un altre lloc.

H.M: Com afecta el comerç en línia a un petit comerç?

M.S: El comerç en línia és el que més afecta.

D.P: Hi ha gent interessada a obrir comerços a Montbui?

M.S: Sí, han obert un bar al meu carrer i dues barberies, però les coses que s’anaven tancant es tornen a obrir.