GESO

Graduat en educació secundària obligatòria (alumnes que no l’han obtingut en finalitzar l’etapa)

Els alumnes que no obtenen el títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) en finalitzar l’etapa es poden presentar a les proves que el mes de març de cada any organitzen els centres educatius. A cada centre es constitueix una junta d’avaluació formada per professors de quart d’ESO i presidida pel cap d’estudis.

• Requisits:

Es poden presentar a la prova les persones que compleixen els requisits següents:

1. Tenir 18 anys o complir-los dins l’any natural de la prova. També s’hi poden presentar amb 17 anys o complir-los dins l’any natural de la prova si es troben en alguna d’aquestes situacions (cal presentar la documentació que ho acrediti):
  • tenir un contracte laboral que els impedeixi assistir al centre educatiu en règim ordinari,
  • trobar-se en procés d’obtenir un permís de treball o
  • ser esportista d’alt rendiment.

2. Haver finalitzat l’ESO sense obtenir el títol i no tenir més de 5 matèries pendents de qualificació positiva (compten com una sola matèria les cursades amb el mateix nom en diferents cursos)

3. Haver finalitzat l’ESO durant un dels 2 cursos anteriors al qual es presentin a les proves, enguany les proves serien pels/per les alumnes que van finalitzar l’ESO l’any 2022 o 2023.

• Inscripció i realització de la prova:

Abans que s’obri el període d’inscripció, els centres publiquen al tauler d’anuncis o al web els criteris d’avaluació i els continguts mínims exigibles per a la superació de cadascuna de les matèries.

La sol·licitud per fer les proves s’ha de presentar entre el 29 de gener i el 12 de febrer de 2024 a la secretaria del centre on la persona sol·licitant va estar matriculada de quart d’ESO per última vegada.

El centre publica el calendari de les proves i les llistes de persones admeses i excloses, que es podrà consular entre el 13 i el 19 de febrer de 2024. Durant els tres dies hàbils posteriors a la publicació d’aquestes llistes, els aspirants exclosos poden presentar una reclamació davant la direcció del centre (entre el 20 i el 23 de febrer).

El dia de la prova, els alumnes han de portar l’original del DNI, targeta de residència, passaport o qualsevol altre document identificatiu oficial en vigor. El temps mínim per fer-la és de 60 minuts per a cada matèria. Es poden portar diccionaris i/o calculadora.

• Qualificacions:

La llista d’aspirants presentats i de les qualificacions obtingudes es publicarà al tauler d’anuncis dels centres deu dies lectius després de les proves. Els alumnes que aprovin totes les matèries pendents obtindran el títol de graduat en ESO.

• Normativa:

Resolució EDU/3445/2009

de 2 de desembre, per la qual es regula la convocatòria anual de les proves per a l’obtenció del títol de graduat en educació secundària obligatòria per a l’alumnat que no l’hagi obtingut en finalitzar l’etapa esmentada. (DOGC núm.5523, 10.12.2009).

Decret 175/2022,

de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica.

Als documents següents trobareu més informació:

Calendari de les proves GESO 2024

Horari proves GESO 2024