De com la veus a com te la beus

L’alumnat del Programa de Formació i Inserció (PFI) de l’institut Montbui ha visitat aquest mes d’abril el camp d’aprenentatge del Bages, a Manresa, per realitzar tres activitats diferents: un taller d’elaboració de sabó, un experiment de potabilització d’aigua, i una visita per l’interior de la masia de la Culla.

El taller de sabó ha consistit a transformar aigua, oli, sal i sosa càustica en pastilles de sabó per rentar roba. Mitjançant la medició de les proporcions exactes i la barreja constant dels elements durant 20 minuts, els joves han pogut veure com l’aigua i l’oli s’anaven transformant en un líquid espès i homogeni. Els sabons resultants estaran llestos per fer-los servir d’aquí un mes.

La segona activitat ha permès a l’alumnat transformar l’aigua bruta i plena de microorganismes d’un got en aigua apta per al consum. S’ha replicat el procés que duen a terme les potabilitzadores a petita escola, amb l’ús de filtres, lleixius, el mètode de decantació i el filtratge final amb sorres, com a passos més destacats.

També hi ha hagut temps per fer una visita als espais recuperats de la masia on està ubicat el Camp d’Aprenentatge, la casa de la Culla. L’alumnat ha tingut ocasió de veure espais d’interès com l’entrada principal, la sala del foc a terra, les tines i el celler.

Més imatges a l’Instagram del centre.