Xerrada “Els Valors de l’Esport” – PFI Vilanova – ST Penedès (Baix Penedès i Garraf)

El dimarts 6 de febrer de 2024, l’alumnat PFI-PTT de Vilanova i la Geltrú del ST Penedès amb alumnat de l’INS Joaquim Mir i de l’IMET dels perfils professionals d’auxiliar de vendes i atenció al públic (CM01), auxiliar en muntatge i manteniment d’equips informàtics (IC01) i el PFI adaptat de comerç i atenció al públic han participat d’una jornada dins el marc del projecte “Els valors de l’esport”, conjuntament amb els PFI del Baix Penedès.

La jornada ha iniciat amb la presentació dels diferents PFI dels territoris del Garraf i Baix Penedès mitjançant un vídeo de cadascun d’ells on exposaven la seva visió i motivació sobre l’esport, servint de coneixença i dinamització dels diferents grups de joves que han assistit.

A continuació, s’ha presentat el logo guanyador del concurs de creació d’un logo en el qual havien participat tots els grups de PFI, que havia de representar els valors de l’esport i les característiques del territori, seguit del discurs de l’autor del logo guanyador.

I per finalitzar, la jornada ha consistit en la ponència de dos esportistes: José Coronado, tenista en cadira de rodes, i Débora Gálvez, ciclista, acompanyats del psicòleg esportiu Pep Marí. Els ponents han ofert un discurs sobre la seva vida personal, els seus reptes i les seves fortaleses, i els valors en els quals es sustenten, deixant també espai per a preguntes i reflexions posteriors.

La jornada ha estat enriquidora per als grups de PFI ja que ha ressaltat els valors més positius per afrontar les situacions quotidianes a través de persones amb experiències de superació. A més, s’ha compartit espai amb altres grups de PFI d’altres territoris afavorint la convivència i el respecte, i s’ha procurat per l’escolta activa i la creació d’un espai de vincle i comunicació positiva.