Els alumnes de GM d’informàtica visiten el MareNostrum

Els alumnes d’Informàtica de Grau mitjà visiten el Superordinador Marenostrum.

BSC-CNS acull el MareNostrum, el superordinador més potent d’Espanya. Al març de 2004, el govern espanyol i IBM van signar un acord per construir un dels equip més ràpid a Europa. Al novembre de 2006 es va augmentar la seva capacitat a causa de la gran demanda de projectes científics. MareNostrum va augmentar la capacitat de càlcul fins arribar a 94,21 Teraflops (94,21 bilions d’operacions per segon), duplicant la seva capacitat anterior (42,35 Teraflops). Tenia 4.812 processadors i després havia 10.240 processadors amb una capacitat de càlcul de 94,21 teraflops definitiva.

A l’agost de 2012, es va signar un nou acord entre el govern espanyol i IBM per tal d’actualitzar el superordinador.

Avui en dia, és un superordinador MareNostrum basat en processadors Intel SandyBridge, iDataPlex Calcular Bastidors, un sistema operatiu Linux i una interconnexió Infiniband.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *