Taller de so i acústica al Cosmocaixa

Any rere any -i déu-n’hi-do ja els que portem !- continuem visitant  Cosmocaixa amb els nostres alumnes de diferents nivells d’ESO i Batxillerat i assistint als diversos tallers que s’organitzen.

Per què tanta assiduïtat? Doncs perquè, a banda de les pròpies instal·lacions del Museu dedicades a la divulgació científica, també considerem que els tallers que s’imparteixen complementen la formació dels alumnes, resulten molt interessants i els alumnes sempre volen anar-hi.

Aquesta darrera vegada – el passat 21 de març – vam assistir al taller de “So i Acústica” amb els alumnes de 4t d’ESO que cursen l’optativa de Física i Química.

Aquest taller ajuda els alumnes a comprendre millor què és el so i quines són les seves característiques (diferent velocitat de propagació en diferents medis, intensitat, to, timbre…) a través d’una sèrie d’atractius experiments en què ells hi participen de forma activa.

Els alumnes van trobar el taller molt engrescador, i en van gaudir.

Hi tornarem, doncs – si el cosmos ho permet – i  tornarem a fer-nos la foto de rigor amb els nostres amics: Einstein, Darwin i amb la nova incorporació de Marie Curie – ja era hora que comptéssim amb la presència femenina !

Fins aviat.