Sherlock Holmes sabia química?

La setmana passada, en el del marc de la setmana de la Ciència, vam poder gaudir al nostre centre d’una conferència a càrrec del professor Ricard Boqué, del departament de Química Analítica de la Universitat Rovira i Virgili. La conferència duia per títol “Sherlock Holmes sabia Química?” i anava dirigida als alumnes de 4t d’ESO que cursen Física i Química.

En aquesta xerrada, a través del famós personatge literari de creat per Sir Arthur Conan Dyle, es  mostra com la Química juga un paper fonamental el l’anomenada Ciència Forense. Moltes de les histories del famós detectiu tenen com a protagonistes el mètode científic en general i la química en particular.

A banda de les explicacions sobre aquest personatge i el seu autor, el ponent va recrear també diversos experiments emprats en en algunes de les seves històries més cèlebres i va comentar algunes de les tècniques més modernes utilitzades en l’anàlisi forense. Els alumnes en van gaudir molt!

Volem manifestar el nostre agraïment a la URV per brindar-nos l’oportunitat de poder gaudir de tota una sèrie de conferències al nostre centre i de forma totalment gratuïta.

Continuarem sol·licitant-les !