Retrobada, cohesió de grup a la tornada de l’escola i durant el curs

Enguany des de les tutories de primer d’ESO hem pensat que era molt important treballar amb els nostres alumnes la tornada a l’escola, després del confinament, i la cohesió de grup. Per això, ens vam posar en contacte amb l’Associació Elna, que ha impartit per a tots els cursos de primer el taller de dues hores “Retrobada, cohesió de grup a la tornada de l’escola i durant el curs“.

La nostra intenció ha estat oferir eines i recursos als nostres alumnes per tal de facilitar i potenciar la seva adaptació al centre.

Aquest és el text que ha escrit un alumne explicant l’activitat:

“El dijous 3 de desembre l’Associació Elna va venir a fer-nos un taller sobre com ens sentíem després d’acabar sisè d’una manera tan estranya, i començar de cop l’institut.

Primer vam fer una mica de reflexió i teoria sobre què pensem de l’institut.

Quan vam acabar, havíem de plantejar algun problema que pot passar al centre i tot seguit buscar una solució. A nosaltres se’ns va acudir el bulliyng.

Cada grup havia de representar el conflicte mitjançant una representació teatral curteta i així conscienciar els nostres companys i companyes. Ens va agradar molt!”

Dani Martínez, 1r d’ESO D