Proves Cangur

El passat dijous, 18 de març, van tenir lloc a Catalunya les Proves Cangur. En aquesta edició (XXVI) es van inscriure 906 centres docents: 470 de primària; 596 de primer, segon i tercer d’ESO, i 527 de quart d’ESO i batxillerat.

A causa de la situació excepcional que vivim per la pandèmia, aquest any no ha estat possible reunir alumnes de diferents centres en seus universitàries o centres cívics, així que tots els centres van fer la prova en les seves aules.

En total, aproximadament cent mil alumnes van participar en aquesta edició.

Un total de 89 alumnes de l’Institut Joaquim Mir hi va participar.

En la prova es proposen trenta reptes matemàtics de resposta tancada per als alumnes de secundària i vint-i-quatre per als alumnes del cicle superior de primària, plantejats com a problemes creatius i imaginatius.

La Societat Catalana de Matemàtiques, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, coordina la prova en els territoris de parla catalana i representa Catalunya com a entitat nacional entre els països que formen part de l’associació internacional Kangourou sans Frontières, impulsora d’aquesta activitat.