Projecte a 3r: Si nosaltres poguéssim governar

Enguany, el professorat de 3r de l’ESO de Visual i Plàstica, Biologia, Física i Química i Socials han elaborat un projecte cooperatiu que s’ha realitzat a diversos grups de 3r de la ESO durant el segon trimestre. L’objectiu era aconseguir que els alumnes tinguessin un aprenentatge més autèntic, més viscut i més motivador. Aprenentatges útils per formar-los com a ciutadans crítics, amb opinió pròpia, que siguin autònoms i especialment que siguin capaços de resoldre reptes cooperant els uns amb els altres.

Al llarg del projecte els alumnes s’han hagut de posar a la pell dels membres d’un partit polític local i, ocasionalment, també a la pell d’un equip publicitari, d’un comitè científic … per tal d’anar desenvolupant tota una seqüència de tasques que requeria el projecte. Han hagut de formar coalicions entre els diferents partits d’una mateixa aula, preparar un espot publicitari i el corresponent programa electoral. A la darrera sessió es va realitzar la presentació de les candidatures i la jornada d’eleccions en les que va participar tot l’alumnat de 3r i 4t de l’ESO.

Vídeo promocional de la candidatura guanyadora: