Primera trobada del premi Menjallibres 2020

L’escriptora valenciana Muriel Villanueva ha estat l’encarregada d’inaugurar les trobades de la tercera  edició del Premi Menjallibres amb l’obra “Rut sense hac”. La trobada ha portat aquest dijous 16 de gener al Teatre Principal bona part dels 326 alumnes i lectors de 1r i 2n d’ESO dels centres públics i concertats de la ciutat que participen voluntàriament en el projecte, entre ells, els 48 alumnes “Menjallibres” del nostre institut, el Joaquim Mir.

La regidora de Cultura, Adelaida Moya, ha donat la benvinguda als participants i ha felicitat els impulsors, les biblioteques i les regidories de Cultura i Educació, pel premi Teresa Rovira. Moya ha volgut animar l’alumnat a continuar llegint “perquè aneu descobrint tot el què us aporta llegir: és una excusa per regalar-vos temps, per endinsar-vos en històries i aventures, per ampliar vocabulari, fer menys faltes d’ortografia i millorar l’expressió, i sobretot, us ajuda a desenvolupar un pensament crític, que us qüestioneu les coses i que no us ‘venguin motos’”.

“Rut sense hac” és un dels tres títols seleccionats com a finalista del Premi Menjallibres 2020.

La Muriel Villanueva va néixer a València el 1976. És llicenciada en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada i diplomada en Educació Musical. És escriptora i professora d’escriptura. Ha publicat més de 20 llibres de narrativa per a totes les edats, així com algun volum de poesia, i ha rebut diversos guardons.

Ha vingut a Vilanova acompanyada de la Ross, la seva amiga que va inspirar la història de la “Rut sense hac”, una noia de setze anys que comença els seus estudis artístics en un nou institut, marcada per un silenci que arrossega des de petita.

Els “Menjallibres” de l’institut Joaquim Mir han pogut gaudir de les explicacions de l’escriptora, han descobert  quin va ser “el silenci” que, com la protagonista de la novel·la, va perseguir-la durant la seva adolescència i s’han emocionat amb les ganes de viure i la sensibilitat de la Ross.