La veu del Mir viatja a l’espai

No, no es tracta de ciència-ficció, és cert!!

El passat 4 de desembre, 20 estudiants de  diferents centres educatius de Catalunya, entre ells el Joaquim Mir, van tenir l’oportunitat de contactar directament amb els astronautes que es troben a la ISS (Estació Espacial Internacional) que orbita a 400km sobre la Terra.

Aquesta activitat, organitzada per l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels de la UPC  amb  col·laboració de l’ARISS -un projecte que posa en contacte escoles i universitats amb els astronautes de la ISS mitjançant emissores de radioaficionats i de la Unió de Radioaficionats del Baix Llobregat- proposava que els alumnes preparessin fins a un màxim de 10 preguntes per plantejar als astronautes, in English, of course! i que si alguna d’elles resultava seleccionada, l’estudiant tindria  l’oportunitat de realitzar-la  directament a algun dels astronautes el dia de la connexió amb la ISS.

A iniciativa del departament de Ciències i amb la col·laboració dels departaments d’Anglès i de Tecnologia, es va transmetre la proposta als alumnes del 2L ( Batxillerat científic) que va ser acollida amb molt d’entusiasme i emoció. Hi van participar i, com a resultat, una d’aquestes preguntes va ser seleccionada entre les enviades per més de 50 centres participants! I l’Arnau Pascual seria el representat del grup i l’encarregat de fer-la.

Els assistents a Castelldefels el dia de la connexió (4 alumnes i el professor Josep Anguera) han comentat que l’experiència va ser molt interessant . Va ser l’astronauta Mark Vande Hei de la NASA qui va respondre les preguntes realitzades pels estudiants, i  va explicar, per exemple,  com se sent un astronauta el primer cop que dorm a l’estació espacial, com afecta la manca de gravetat o que el fet de posar-se el vestit astronauta pot trigar de vegades fins a una hora!

L’Arnau diu que va passar molts nervis, però que ho tornaria a repetir.

Esperem que la veu del Mir no deixi mai de viatjar!