Gran participació del Mir a la Lliga de Debat

Des del departament de Ciències Socials del nostre institut hem participat en la lliga de debat organitzada per la Xarxa universitària Lluís Vives. Ha estat una grata experiència tant per als professors com per als alumnes que voluntàriament han volgut participar representant el nostre institut en aquesta activitat.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’activitat aporta un espai de formació en què els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra.

L’equip del Mir format per l’Aina, el Shinto, la Yolanda, l’Esther i l’Adrian, juntament amb un professor del departament que feia de capità, es van desplaçar fins a la Universitat de Barcelona el dia 6 de febrer amb un fum d’arguments a favor i en contra de si “Són necessàries les fronteres entre països?”, que era el tema a tractar aquest any.

La jornada va resultar molt enriquidora per a ells i elles, tot i superar els nervis inicials al trobar-nos amb una imponent sala com és el meravellós paranimf de la universitat, superant així les seves expectatives.

El Shinto ens comentà que “al principi al tren estava nerviós, però una vegada al lloc i el fet que ens  recolzàvem entre nosaltres, la situació va canviar”.

Al primer debat ens va tocar defensar una postura en contra. Entre arguments, dades, rèpliques i conclusions, el jurat es va decantar a favor dels nostres competidors, L’institut Eduard Fonstseré de L’Hospitalet, perdent nosaltres així el primer debat.

Una de les parts més interessants de la jornada va ser el moment en què els propis membres del tribunal realitzen un feedback amb els alumnes, explicant-los quins aspectes poden millorar i quins han treballat de forma més efectiva. Aquest feedback els va anar molt bé ja que immediatament es van posar a treballar per preparar el debat següent, que seria l’últim.

Aquest segon debat amb l’Escola Pia de Nostra Senyora de Barcelona, ​​defensant una postura a favor, va resultar encara més enriquidor, ja que van posar en pràctica tot el que el jurat els havia comentat anteriorment. Posteriorment, en finalitzar el debat i reunir-se altre cop amb ells, els van felicitar per aquesta millora. Els resultats van ser encara més positius perquè el nostre institut va guanyar aquest segon debat.

Durant la jornada,  la competició es trobava molt igualada entre tots els equips i tot depenia de l’últim debat del matí, ja que tots els centres es trobaven empatats a punts i excepte un, que si guanyava aquest últim debat quedava classificat, cosa que va passar així.

Els nostres valents van contemplar aquest últim debat amb intensitat per veure els resultats, i encara que al final no es van classificar no els va importar. Ells i elles estan molt motivats per participar en la propera edició de l’any vinent. De fet la Yolanda ens va comentar que “va valer la pena tot l’esforç i totes les hores dedicades, ja que quan estava debatent em vaig sentir molt realitzada, i orgullosa de tot el que havíem aconseguit”. Segur que l’any vinent repetiran.

Departament de Ciències Socials