Activitat conjunta 2n CFGS COMERÇ INTERNACIONAL i 2n CFGS D’ADMINISTRACIÓ I FINANCES

El dijous 15 de febrer l’alumnat de segon del CFGS de Comerç Internacional va preparar i exposar una presentació a l’alumnat de 2n del CFGS d’Administració i Finances.

Aquesta activitat s’ha portat a terme en el context dels dos mòduls de Projecte, que tots dos cicles han aconseguit sincronitzar. Les sinergies entre aquestes dues famílies són evidents i aquests estudiants ho han pogut experimentar, amb aquesta activitat basada en projectes, amb metodologia activa i amb la total implicació i responsabilitat per part de l’alumnat. Aquest ha sabut explorar els avantatges que els dona la seva proximitat per tal d’anar més enllà dels seus aprenentatges curriculars.

La tasca s’ha desenvolupat en diferents fases:

1. Detecció de necessitat per part del grup d’ADF ja que el seu projecte de cicle simula una empresa que es un supermercat de productes del món: CULTURE CONNECT. L’alumnat és conscient que al seu cicle no sabem el que implica la importació de productes.

2. El grup d’Administració i Finances va fer una presentació al grup de Comerç Internacional, per tal d’explicar com era l’empresa i quines eren les seves necessitats.

3. Seguidament, l’alumnat, que forma part de l’equip de projecte de Comerç Internacional es va repartir en petits grups per tal de preparar una presentació, amb elements pràctics, que resumís els principals punts del comerç internacional i la gestió de la documentació duanera. Es va preparar primer amb debat de classe completa, després treballant en petits equips i finalment cohesionant la presentació final.

4. L’alumnat de Comerç Internacional va convidar a l’alumnat de Administració i Finances a una presentació final que simulava una importació a un client potencial.

Tot el professorat d’equip de projectes ha estat implicat per tal d’assegurar l’èxit d’aquesta tasca, orientant l’alumnat en la forma de treballar, els recursos i en els temps a acomplir. Per tots dos grups per ha estat una experiència intercicles molt enriquidora.