L’HORA VIOLETA

La setmana passada, els alumnes de 3r d’ESO D de l’institut vam fer una exposició a 1r d’ESO sobre el feminisme, arran del passat 8 de març, Dia Internacional de la Dona, per a l’activitat del Servei Comunitari  anomenada “L’hora violeta”.

Vam parlar dels orígens d’aquest moviment social, de les  dones invisibilitzades al llarg de la història malgrat les seves grans aportacions , vam utilitzar diferents frases cèlebres per a reflexionar sobre la societat, els drets de les dones, la igualtat… La sessió ens va servir per a  aclarir conceptes relacionats amb el feminisme com ara la misogínia, el sexisme i  el masclisme.

A més, també vam fer un joc interactiu perquè els alumnes acabessin d’entendre tot el temari tractat.

Creiem que tot aquest material que vam preparar ha servit per a interioritzar i conscienciar als alumnes del canvi que hem de fer socialment per a lluitar a favor d’aconseguir  la igualtat entre les dones i els homes.

Al principi els vam dir que ens diguessin paraules que relacionaven amb el feminisme,  però van sortir paraules no massa correctes. No obstant, a mesura que n’anaven dient més, s’anaven apropant al concepte que volíem arribar.

Al final de la presentació vam sortir molt satisfets, estem segurs que ha quedat molt clar el contingut, ens ho vam passar molt bé, tant ells aprenent, com nosaltres explicant!