Intercanvi al Québec

Per primer cop, aquest curs 18/19 hem participat en el programa d’intercanvi d’alumnes de secundària entre el Québec i Catalunya i va ser acceptat el nostre candidat.

L’alumne del nostre centre que participa en aquest intercanvi és el Marti Soler de 4art E i l’alumne del Québec és el Justin Beaulieu. Justin va arribar el 9 de setembre al nostre centre i va marxar el 30 de novembre. Fins el 2 d’abril el Martí no torna del Québec

L’objectiu d’aquest programa és el desenvolupament i la millora del coneixement de la llengua francesa pels alumnes catalans per part del Servei de llengües del Departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Va dirigit a alumnes de 3er i 4art d’ESO.El programa dura 6 mesos:

• 3 mesos ,de setembre a octubre l’alumne del Québec segueix el mateix curs a un institut de Catalunya i viu amb la família d’acollida
  • 3 mesos, de gener a abril l’alumne de Catalunya està amb la família de l’alumne del Québec i van junts al mateix institut.

A continuació transcrivim l’entrevista al Justin i la seva opinió sobre l’intercanvi:

• Quelle expérience as-tu eu en Espagne?
    Bien.
  • Pourquoi tu as décidé de demander cette bourse ?
    Pour apprendre de nouvelles langues.
    L’expérience de vivre dans un autre pays.
  • Tu as fait beaucoup d’amis ?
    Oui, je ne peux pas dire qu’ils sont mes meilleurs amis mais j’ai rencontré de nouvelles amitiés.
  • Tu vas à maintenir tes amis ?
    Je ne sais pas.
  • Quels endroits tu as visité ?
    Je suis allé à Barcelona, Madrid et Roma.

OPINION PERSONNELLE DE JUSTIN

Me ha gustado mucho esta experiencia por diferentes razones. En primer lugar mi nivel de español ha subido muchísimo ; ahora entiendo y hablo muy bien. En el futuro me ayudará y éste era uno de mis objetivos. En segundo lugar, la familia me ha integrado perfectamente. Tambien he hecho nuevos amigos en el instituto, como en el fútbol y en el basquet. En tercer lugar,ma ha gustado la comida, probar nuevos platos (el pescado), el cambio de horario, que es muy diferente al del Quebec.
Finalmente recomendaría este intercambio a otros alumnos , porque para mí ha sido una experiencia maravillosa.