Gimcana climàtica amb els alumnes de 6è de l’escola Ginesta

Dimarts 30 de maig vam rebre la visita de 70 alumnes de 6è de l’escola Ginesta i les seves tutores. Primer de tot els vam acompanyar a la sala d’actes, on van poder preguntar a alumnes de 4t d’ESO tota mena de dubtes sobre el dia a dia a l’institut, els reptes a l’hora d’afrontar el pas de primària a l’ESO i els canvis que es trobaran respecte del funcionament a l’escola.

Tot seguit van començar la gimcana climàtica, i durant una hora es van haver d’espavilar a orientar-se pel centre i resoldre els reptes que els plantejaven les diferents proves.

La gimcana climàtica és una iniciativa que van engegar el curs passat els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de tecnologia dins del projecte de Servei Comunitari “Sigues Agent Climàtic!”. L’objectiu és familiaritzar l’alumnat -des de 5è de Primària fins a 2n d’ESO- amb la crisi climàtica amb que ja ens toca conviure, de manera que cada prova està relacionada amb alguna de les seves causes o efectes: recursos energètics, mitjans de transport, ecosistemes i espècies amenaçats, etc.

Certament, van gaudir d’un dia d’escola diferent i, de pas, van poder conèixer de més a prop com funciona l’institut.