Esmorzars saludables

Benvolguts pares i mares,

Enguany engeguem de nou a l’institut, a tots els nivells de l’ESO, una campanya a favor de la importància de fer un bon esmorzar i mantenir una alimentació saludable.

Cada setmana, el dijous en concret, els alumnes hauran de portar per a esmorzar un entrepà o una fruita. El/La delegat/da comptarà quant(e)s company(e)s ho han fet. A final de curs, la classe que hagi acumulat més punts, rebrà un premi per recompensar el seu esforç i constancia: una sortida lúdica a la platja amb els dos grups guanyadors.

Els alumnes treballaran a les tutories en què consisteix una alimentació saludable, quins hàbits poden millorar i faran una reflexió sobre el que mengen. Per tal de potenciar i millorar entre tots els hàbits alimentaris saludables dels alumnes, és molt important la vostra implicació en el projecte.

Aquesta iniciativa es realitzarà conjuntament amb la Comissió mediambiental del centre, que farà un seguiment d’aquesta activitat un cop al mes.

A continuació, us adjuntem una sèrie de consells que el Departament d’Ensenyament ha proposat. Esperem que us serveixin d’ajuda o us donin idees.

Moltes gràcies,

L’Equip docent d’ESO

 

 

LA IMPORTÀNCIA D’UN BON ESMORZAR

És molt recomanable esmorzar a casa abans d’anar a l’escola. Si es descuida la importància d’aquest primer àpat és per desconeixement o de vegades per manca de temps. Un dels principals beneficis que s’atribueixen a aquesta ingesta és el de contribuir a una adequada distribució de l’energia al llarg de la jornada, ajudar a assolir els requeriments nutricionals i millorar el rendiment intel·lectual i físic.

L’esmorzar es pot repartir en dues ingestes, una primera a casa i una altra a mig matí, a l’hora de l’esbarjo. En un esmorzar complet hi hauria d’haver, bàsicament: làctics (llet, formatge, iogurt), farinacis (pa, torrades, galetes), fruita (principalment fresca: sencera, trossejada o en forma de suc).

També en poden formar part altres tipus d’aliments, com, per exemple: aliments proteics (pernil curat, tonyina…), aliments greixosos (preferentment oli d’oliva; cal reservar la mantega i altres greixos per a un consum eventual) i, amb moderació, dolços (sucre, mel, melmelada, xocolata, cacau).

Els productes de brioixeria i pastisseria es poden consumir amb moderació, sempre que no constitueixin l’única alternativa d’esmorzars i berenars.