VISITA AL COSMOCAIXA: TALLER “INVESTIGA LA VACUNA DEL VIH”

El dilluns 18 de març un grup d’alumnes de 1r de batxillerat va anar de visita al CosmoCaixa i va participar en el taller Investiga la vacuna del VIH.

En aquest taller s’oferia l’oportunitat de reproduir una part de la investigació que es duu a terme als laboratoris de l’Institut d’Investigació de la Sida IrsiCaixa, per identificar substàncies candidates a formar part d’una vacuna contra la sida. El repte de l’alumnat era esbrinar, seguint les etapes de la metodologia científica i utilitzant tècniques de laboratori, si una proteïna concreta del virus podria ser eficaç per eliminar la infecció per VIH.

Va ser una experiència molt enriquidora que va permetre a l’alumnat reflexionar sobre la naturalesa i els mecanismes d’infecció del virus de la sida, relacionant-ho amb la seva virulència i amb les dificultats per trobar vacunes contra aquesta malaltia. També van aprendre a manipular eines i tècniques d’investigació biomèdiques aplicades a la investigació d’una vacuna contra la sida.

En definitiva, amb aquesta pràctica l’alumnat va poder reconèixer la importància de la investigació en el desenvolupament de tractaments pal·liatius i preventius contra la sida.