L’Institut ha participat en el treball “Factors influents en l’elecció d’estudis”

El passat 7 de novembre, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va presentar un estudi realitzat pel Departament d’Ensenyament, conjuntament amb les consultores Everis i e-Motiva, sobre la percepció dels estudiants de 3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat del procés d’elecció d’estudis i de les actituds davant els estudis científics tecnològics i matemàtics. L’Institut Joan Brudieu hi va participar tot passant els qüestionaris pertinents a l’alumnat. […]

L’estudi realitzat per la consultora Everis, amb el suport tècnic
d’e-motiva, amb el nom “Factors influents en l’elecció d’estudis científics, tecnològics i matemàtics”,
mostra els factors que influeixen en els estudiants per cursar carreres
de ciències, tecnologies o matemàtiques, d’acord amb la percepció dels
propis alumnes. L’estudi mostra la percepció de més de 4.700 estudiants
de 3r i 4t d’ESO i de batxillerat que s’ha aconseguit a través de
qüestionaris entorn als factors que van encaminant l’elecció d’estudis
de l’àmbit CTM.
Segons l’estudi, en el procés d’elecció d’estudis l’alumnat
reconeix diversos referents que l’influencien. Tres de cada quatre dels
consultats afirmen que la família, és a dir, la consulta i l’intercanvi
d’opinions amb el pare i la mare, l’influencia entre molt i bastant. Més
de la meitat, un 56%, diuen que la informació que troben a internet té
molta o força influència, i les orientacions del seu tutor tenen molta o
força influència en un 44% dels alumnes.
Majoritàriament l’alumnat, segons mostren les dades de l’informe,
té una visió positiva dels estudis i professions relacionades amb les
enginyeries i informàtica així com de les  relacionades amb les
matemàtiques, la física i la química. En el cas concret, d’enginyeries i
informàtica, un 77% consideren que són atractives i que donen prestigi i
un 66% consideren que representen bones sortides professionals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>