Beques de la Fundació P. i P. Pizarroso

José [Pepe] Pizarroso i González (Madrid, 08/01/1938 – Barcelona, 20/05/2011) és el metge cirurgià que va crear la Fundació Privada P. i P. Pizarroso, que ajuda joves amb pocs recursos per estudiar Ciències de la Salut. En concret, la Fundació té la següent finalitat: “La investigació, recerca i divulgació dels coneixements biomèdics, el seu foment a través de la realització d’activitats de promoció i difusió, i de manera molt específica, la concessió de beques, ajuts, premis, distincions, etc, per a la realització d’estudis universitaris o d’investigació biomèdics en el marc de les Facultats o escoles universitàries d’Infermeria Farmàcia i Medicina, en qualsevol dels cicles formatius de grau i de postgrau”.

CURS 2021-2022

La sol·licitud de la beca es podrà realitzar amb entrega telemàtica de documentació (info@fundaciopizarroso.cat), del 5 al 15 de juliol en primer Termini. El segon Termini serà del 27 de setembre a l’11 d’octubre. Aquestes dates es podran adaptar en el cas que la Universitat així ho requereixi.

Notícies referents a la Fundació Privada P. i P. Pizarroso i l’Institut Joan Brudieu publicades a la web

• Setembre 2021: Hem obert a la web pàgina especial per a la Fundació P. i P. Pizarroso.
    • Hem obert a la nostra web pàgina especial dedicada a les Beques que atorga la Fundació P. i P. Pizarroso (Estudis > Beques de la Fundació P. i P. Pizarroso). Cada any, la Fundació convoca les Beques Premi Pizarroso per ajudar a estudiants que realitzin estudis de grau d’Infermeria, Farmàcia, Fisioteràpia o Medicina amb exclusió dels qui estiguin matriculats en àrees de coneixement NO orientades directament a la cura de la salut de les persones, en particular la titulació de Farmàcia i Fisioteràpia quan estigui relacionada amb estudis de caràcter industrial, ambiental, ecològic, esportiu o d’àmbits similars. Una de les beques que la Fundació Pizarroso atorga es reserva als estudiants que acreditin l’empadronament en algun municipi de l’Alt Urgell i que compleixin amb les bases de la convocatòria, atesa la vinculació professional i afectiva amb l’Alt Urgell que va tenir José [Pepe] Pizarroso i González des dels anys 70. Us recordem que encara està oberta la convocatòria de beques del curs 2020-2021, el segon termini de lliurament de documentació és del 27 de setembre a l’11 d’octubre.
  • Novembre 2020: Adjudicació de la beca de la Fundació P. i P. Pizarroso (2020).
    • El passat 13 d’octubre es va reunir a Barcelona el Jurat de Selecció previst en la base sisena de la Convocatòria de beques de la Fundació P. i P. Pizarroso per estudiar i baremar les sol·licituds presentades. D’entre les sol·licituds presentades, i que reunien tots els requisits explicitats a la convocatòria, n’hi havia la d’Adrià Herreros Fernández, a qui se li va adjudicar la beca sol·licitada (acta). Donem l’enhorabona a l’Adrià i el felicitem molt efusivament.
  • Novembre 2016: 10 anys de la Fundació Pizarroso.
    • El passat 2 de novembre es va celebrar a l’Aula Magna de la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona l’acte de commemoració del 10è aniversari de la creació de la Fundació Privada P. i P. Pizarroso, al qual van assistir Xavier Falcó i Jordi Grau, director i coordinador pedagògic de l’Institut Joan Brudieu. La Fundació Privada P. i P. Pizarroso va ser creada l’any 2006 per Dr. Josep Pizarroso González (1939-2011), metge cirurgià que exercí a l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona i que col·laborà estretament amb l’hospital de la Seu d’Urgell. Les seves finalitats són les següents: “La investigació, recerca i divulgació dels coneixements biomèdics, el seu foment a través de la realització d’activitats de promoció i difusió, i de manera molt específica, la concessió de beques, ajuts, premis, distincions, etc, per a la realització d’estudis universitaris o d’investigació biomèdics en el marc de les Facultats de Medicina, Farmàcia, Biologia, Psicologia i Infermeria en qualsevol dels cicles formatius i de postgrau.” En concret, la Fundació convoca cada any les Beques Premi “Estar a la recíproca”, en convocatòria especial per a l’alumnat dels instituts La Guineueta; Joan Salvat Papasseit i Miquel Tarradell, de Barcelona; i de l’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell, que vulgui cursar estudis universitaris en Ciències de la Salut a qualsevol centre públic de Catalunya. De l’Institut Joan Brudieu han estat becaris de la Fundació Pizarroso Laura Grau Valls (farmàcia), Arnau Navinés Ferrer (medicina) i Clàudia López Capdevila (infermeria). [fotos]
  • Gener 2016: Acte de lliurament de les beques de la Fundació P. i P. Pizarroso.
    • El passat 19 de novembre es va celebrar a les dependències de l’Ateneu Barcelonès, a Barcelona, l’acte de lliurament de les beques de la Fundació P. i P. Pizarroso. Per a l’Institut Joan Brudieu, la beca va ser adjudicada a Clàudia López Capdevila. [fotos]
  • Juliol 2015: Adjudicació de la beca de la Fundació P. i P. Pizarroso.
    • El passat 17 de juliol es va reunir a l’Institut Joan Brudieu el tribunal de selecció previst en la base sisena de la Convocatòria de beques de la Fundació P. i P. Pizarroso per estudiar i baremar les sol·licituds presentades. Havent-s’hi presentat només una sol·licitud, que reunia tots els requisits explicitats a la convocatòria, s’acorda (acta) per unanimitat adjudicar la beca a Clàudia López Capdevila, a qui donem l’enhorabona i felicitem molt efusivament. [fotos]
  • Juny 2015: Beques de la Fundació Privada P. i P. Pizarroso.