Catalunya – Quebec

Programa d’intercanvi

Què és el Programa Catalunya-Quebec?Flag_Catalonia

El programa Catalunya-Quebec té dues vessants: d’una banda, la mobilitat de l’alumnat d’educació secundària obligatòria i, d’altra banda, l’estada d’alumnes adults del Quebec en pràctiques d’assistents lingüístics a Catalunya. Aquestes dues accions es regeixen en virtut del Conveni de col·laboració signat el 13 de gener 2013 entre el Departament d’Ensenyament i l’entitat educativa oficial, Éducation Internationale del Quebec.Flag_Quebec

En cada curs escolar està prevista la preparació d’intercanvis entre alumnes de secundària de Catalunya i el Quebec. En el marc d’aquest acord de col·laboració, s’ha previst dur a terme l’intercanvi d’alumnes quebequesos per estudiar durant tres mesos a Catalunya i d’alumnes catalans al Quebec. Els costos d’escolarització són coberts pel programa, mentre que els costos de desplaçament i acollida de l’alumnat són a càrrec de les famílies, que han estat seleccionades pels centres educatius.

A Catalunya, el programa s’adreça a l’alumnat de quart curs d’ensenyament secundari obligatori i primer de batxillerat, que segueixin cursos de francès o que tinguin un nivell A2/B1 en llengua francesa o anglesa en el moment de la selecció. L’intercanvi tindrà una durada de sis mesos: tres mesos per a l’alumnat quebequès i tres mesos per a l’alumnat català, que transcorrerà en dos períodes diferenciats durant el curs escolar:

• de setembre a desembre:  l’alumnat del Quebec segueix els estudis en una escola catalana i viu amb la família amb qui se l’ha aparellat
  • de gener a abril: l’alumnat de Catalunya s’està amb la família del Quebec i ambdós assisteixen, conjuntament, a la mateixa escola.

Els objectius del programa són els següents:

1. Desenvolupar les competències i les aptituds de l’alumnat participant: millora del coneixement del francès o de l’anglès de l’alumnat català i millora de l’espanyol i iniciació al català de l’alumnat quebequès, a més d’una dimensió intercultural en la formació de base i una major autonomia.
  2. Apropar els centres i el professorat del Quebec i de Catalunya amb l’objectiu de fomentar altres col•laboracions.
  3. Permetre un millor coneixement de Catalunya al Quebec i del Quebec a Catalunya.

Què es fa a l’Institut Joan Brudieu?

Horari a Catalunya Horari al Quebec

map_Quebec