Batxibac: Batxillerat & Baccalauréat

Característiqueslogo_BATXIBAC

• Preparació del Baccalauréat en dos cursos
  • Accés directe a les universitats de França
  • Doble qualificació d’accés a les universitats catalanes
  • Requereix un nivell mínim en llengua francesa de B1

Currículum mixt

• Continguts propis del batxillerat (matèries comunes, matèries de modalitat, matèries optatives i el treball de recerca)
  • 1/3 de l’horari lectiu en llengua francesa

Currículum BATXIBAC LOMLOE: Matèries optatives

• Llengua francesa com a 1LE
  • Literatura francesa i Història de França
  • Treball de recerca en francès
  • Intercanvi lingüístic i cultural

BTX: Batxibac

L’alumnat que cursi el Batxibac a l’Institut Joan Brudieu pot optar per qualsevol de les modalitats que s’hi ofereixen (Arts, Humanitats i Ciències Socials, Ciències i Tecnologia), però amb l’adaptació següent:

• A 1r de BTX:
    • Les matèries optatives de Batxibac (Literatura francesa i Història de França) s’impartiran al matí a l’horari que pertoqui.
  • A 2n de BTX:
    • Les matèries optatives de Batxibac (Literatura francesa i Història de França) s’impartiran el dilluns i el dimarts a la tarda, de 15:30 h a 17:20 h.
    • El currículum de l’alumnat de Batxibac pot estar format per un nombre de matèries i d’hores superior al que s’estableix amb caràcter general.
    • Si no vol aquest increment, ha de substituir les matèries optatives per les matèries que cursa del Batxibac. L’alumnat que en cada curs de batxillerat cursa més de tres matèries de modalitat, perquè ha triat una quarta matèria de modalitat com a optativa, pot demanar la substitució d’una matèria, encara que sigui de modalitat.

Calendari (2024)

• PREINSCRIPCIÓ: del 2 al 8 d’abril.
  • PROVA DE NIVELL: 10 d’abril de 2024, a 16:00 h
  • ALUMNAT ADMÈS: 15 d’abril de 2024.

Documentació

BTX: Batxibac - cartell

Noves instruccions que estableixen el procediment i els requisits per impartir Batxibac

La Resolució EDU/1610/2021, de 21 de maig, modifica els requisits per impartir Batxibac als instituts publicats a la Resolució EDU/3741/2020, d’11 de novembre. En concret, aquests són els canvis:

7.4 Per impartir el currículum mixt de batxiller i de baccalauréat tots els centres han de tenir alumnat inscrit a tots dos cursos del currículum mixt, amb un mínim de 10 alumnes entre primer i segon.
7.5 Els centres hauran de certificar el compliment del requisit referit al nombre d’alumnes inscrits en aquests ensenyaments a la Direcció General de Currículum i Personalització proporcionant la relació de l’alumnat inscrit en el programa, abans del 15 de setembre de cada curs escolar.
7.6 La Direcció General de Currículum i Personalització comunicarà als centres que no compleixin els requisits la pèrdua de l’autorització per a impartir el currículum mixt de batxiller i de baccalauréat. Els centres han de garantir que l’alumnat inscrit pugui acabar els estudis, per la qual cosa podran seguir impartint el currículum mixt durant un curs més.

Vídeos i enllaços

Institut francès – Espanya