Portuguès a l’institut

L’educació intercultural derivada de les classes de llengua de la nova ciutadania en horari extraescolar no pot ser un simple “afegit” al programa d’instrucció, sinó que ha d’entendre’s com un espai que comparteix valors i principis amb la resta del temps educatiu escolar.estudis_portugues

La utilització de programes coordinats amb la resta del professorat del centre i la participació en activitats culturals al llarg del curs han de permetre aprofitar els diversos sistemes de coneixement i d’experiència. L’intercanvi de metodologies, recursos i experiències, tant del professorat com de l’alumnat, han d’inculcar als educands l’entesa i la valoració del seu patrimoni cultural, el respecte de la seva pròpia identitat cultural construïda en convivència, els seus idiomes familiars, d’entorn i d’estudi, els seus valors personals i culturals, la identitat dels altres i la construcció col·lectiva d’un futur a compartir.

L’Institut Calogo_Camoes_2015mões (Institut responsable de l’Ensenyament del Portuguès a l’Estranger), a través del Consolat General de Portugal a Barcelona, amb la col·laboració del Servei de Llengües del Departament d’Educació, ha dotat l’Institut Joan Brudieu, en particular, i l’escoles de la ciutat de la Seu d’Urgell, en general, del recurs de classes de portuguèsamb la finalitat de:

1. Facilitar l’adquisició d’estratègies per al desenvolupament del llenguatge i les seves competències transversals (comunicatives, lingüístiques, metodològiques, digitals, etc)
  2. Millorar les habilitats socials i la cohesió en la diversitat, en el marc de l’educació intercultural, amb principis de convivència i inclusió.

A l’Institut Joan Brudieu, s’estan realitzant les següents actuacions:

• Matèria optativa en horari escolar, com una activitat pilot en el Projecte Lingüístic de centre. S’està desenvolupant una matèria optativa a cada nivell de l’ESO: S1, S2, S3 i S4.
  • Classes de llengua i cultura portuguesa en horari extraescolar, emmarcades dins les activitats del Pla Educatiu d’Entorn de la Seu d’Urgell.

Curs 2011-12

Curs 2010-2011

• Programa d’activitats de la Setmana Portuguesa, del 26 al 29 d’abril de 2011, a l’Institut Joan Brudieu, en commemoració de la Revolució dels Clavells.
  • Carta que demana la col·laboració de les famílies per al Dia de la Gastronomia Portuguesa que s’ha de celebrar el 27 d’abril a l’Institut.
  • Treballs elaborats per l’alumnat assistent a les classes de portuguès
  • Carta que convoca a la reunió informativa que es celebra el 23 de febrer per tal d’explicar a les famílies interessades el Viatge d’Estudis a Portugal que organitzen els professors de Llengua i Cultura Portuguesa destinats a Andorra i a la Seu d’Urgell, a través de l’Institut Camões. El viatge està previst del 30 de juny al 6 de juliol i s’hi adjunta la proposta de llocs a visitar.
  • Notes de premsa aparegudes a “El Periòdic d’Andorra”, “BonDia” i “Més Andorra” sobre l’inici de les classes de llengua i cultura portugueses destinades a la població de la Seu d’Urgell, emmarcades dins el Pla Educatiu d’Entorn de la Seu d’Urgell.
  • Carta que informa sobre les classes de llengua i cultura portuguesesa en horari extraescolar dirigida a tota la població de la Seu d’Urgell. Les classes s’inicien el dimarts 9 de novembre i l’horari és de 17:40 a 18:35, a l’Institut Joan Brudieu.
  • Carta que informa sobre les classes de llengua i cultura portugueses en horari extraescolar dirigida a tota la població portuguesa de la Seu d’Urgell. Les classes s’inicien el dilluns 8 de novembre, amb horari diferenciat segons el dia, a l’Institut Joan Brudieu.

Enllaços interessants