Gerard Baena Serrat, guanyador del IX Concurs de Relats Curts de la Universirat de Lleida

Volem donar la més sincera enhorabona a l’alumne Gerard Baena Serrat de 2n de Batxillerat B, que ha estat el guanyador del 2n premi del IX Concurso de Relatos Curtos de la UdL (2024) en la categoria d’estudiants de Batxillerat, amb el relat “Sentimientos falsos“, amb la temàtica de la “Intel·ligència artificial”, que el Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica ha escollit per la seva rellevància en el context actual de ràpid avenç tecnològic, buscant provocar reflexions profundes sobre la consciència, la identitat i el futur de la humanitat en un món cada cop més dominat per la intel·ligència artificial.

La narració del Gerard comença així: “Navegando por la vastedad de Internet, me topé con un chat de difusión que capturó mi atención. Intrigado, decidí adentrarme en este espacio virtual, y lo que encontré fue asombroso: miles de mensajes cortos sin aparente propósito, meramente destinados a expresar opiniones carentes de fundamento. Este rincón digital se presentaba como un foro para discutir la ética en el uso de la inteligencia artificial.”

Moltes felicitats, Gerard!!

(Relat complet) (fotos)