Convivència i Mediació Escolar

La Convivència a l’Institut

El Projecte de Convivència reflecteix les accions que l’Institut Joan Brudieu desenvolupa per capacitar tot l’alumnat  i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.El marc normatiu que el regula és la Resolució EDU/1753/2020, de 16 de juliol, per la qual es modifica la Resolució ENS/585/2017, de 17 de març, per la qual s’estableix l’elaboració i la implementació del Projecte de Convivència en els centres educatius dins del marc del Projecte Educatiu de Centre.

A més, l’Institut ha elaborat  unes Pautes de Convivència que són un recull d’orientacions que per una banda pretenen seguir criteris de sentit comú i coherència, i per l’altra, estan basades en les normes de convivència de l’Institut Joan Brudieu, de les quals en teniu un extracte a l’aula, a l’aula virtual de tutoria i a la pàgina web de l’institut (Menú > Secretaria > Documentació estratègica de l’Institut). Aquestes orientacions i recomanacions seran útils per poder afavorir la convivència en un ambient de respecte entre tota la comunitat educativa; alumnat, professorat i famílies.

• NOFC – Pautes de convivència: orientacions i recomanacions per poder afavorir la convivència en un ambient de respecte entre tota la comunitat educativa.

Mediació escolar

En línies generals el projecte de mediació pretén, en conseqüència amb el treball en valors que es du a terme al centre des de fa temps, oferir alternatives a la convivència al centre i optar per un model disciplinari no punitiu sinó convivencial i afavoridor del diàleg i la negociació com a forma prioritària de resolució dels conflictes.

En un principi la tasca de mediació s’encomanava a dos professors que conjuntament amb el cap d’estudis constitueixen l’equip de mediació. A partir d’un moment donat, vistes les valoracions fetes, el centre posa emen marxa l’experiència de mediació entre iguals, amb el protagonisme decidit dels alumnes.

Documentació