Orientació acadèmica

Orientació acadèmica i professional

• Tria Educativa: ORIENTACIÓ. orientacio_ESO
    • Has acabat l’ESO i necessites orientació? Conèixer els teus interessos, capacitats, aptituds i la realitat del mercat laboral, és el primer pas per anar definint el teu projecte de vida i el teu futur professional. Per encertar en la teva tria educativa, en aquest apartat trobaràs un Test d’orientació acadèmica i professional amb preguntes que t’ajudaran a prendre les decisions sobre les teves expectatives formatives, acadèmiques i professionals.
      • Conec els meus interesssos:
        • Conèixer els teus interessos, capacitats, aptituds i la realitat del mercat laboral, és el primer pas per anar definint el teu projecte de vida i el teu futur professional. Per anar construint aquest projecte personal i professional, és important que primer et coneguis a tu mateix. Et proposem un itinerari d’eines i recursos que t’ajudaran a prendre les decisions sobre les teves expectatives formatives, acadèmiques i professionals.
      • M’informo dels diferents ensenyaments:
        • Un cop ja coneixes els teus interessos professionals, necessites descobrir quines opcions formatives t’ofereix el sistema educatiu i quin és el camí per arribar-hi. Per això és important dissenyar el teu itinerari d’estudis: descobreix què t’ofereix el sistema educatiu per satisfer les expectatives que tens respecte el teu futur.
      • Exploro el món laboral:
        • Per triar l’itinerari que seguiràs en acabar els teus estudis, et pot ajudar el fet de recopilar informació sobre l’ocupació o ocupacions relacionades amb els ensenyaments que vols cursar: com més informació tinguis sobre la professió o les professions que vols exercir i les sortides professionals dels estudis, més fàcil et resultarà escollir la formació adequada.

• Descobreix la teva vocació: Comença a posar nom als teus somnis: Vídeo d’autoconeixement (Com descobrir la teva vocació amb un triangle)

• Esbrina què t’agrada i què et motiva: recorregut pel món dels estudis i professions. Test El GR. L’eina per arribar on vols (EducaWeb) Amb el GR comença el teu Gran Recorregut pel món dels estudis i de les professions. No esperis que ningú decideixi per tu, a partir d’ara, tu tries!

• Qüestionari de Talents de Gallup. Aquest test et descobreix les teves principals fortaleses, els tipus de talent que has desenvolupat de forma natural. Gallup distingeix entre 34 fortaleses o talents que t’han de servir per poder reflexionar sobre quins tens, com desenvolupar-los i per ajudar-te a aportar la teva singularitat al món. Aquest 34 talents s’agrupen en 4 àmbits:
      • Fortaleses de execució. Què es el següent que haig de fer? Si la teva única recompensa és un treball ben fet o no pots deixar una tasca a mitges tes un autèntic executor..
      • Fortaleses de pensament. Quina és la millor manera de fer les coses? Si no pots deixar d’estudiar o tens una potent capacitat analítica ets tot un pensador.
      • Fortaleses de relació  Com construeixo relacions? Si ràpidament saps com són les persones o el més important per a tu és l’ambient de treball, tens aquest tipus de fortaleses.
      • Fortaleses d’influència.  Com aconsegueixo convèncer la gent? Si sempre tens a la boca la paraula adequada considera’t un influencer.

Orientacio_Test_de_Gallup_ambits

Instruccions: Per tal de descobrir la teva fortalesa, has de valorar cada talent en funció del desenvolupament de la teva persona: de l’1 (no el tinc desenvolupat) al 5 (molt desenvolupat). Després has de demanar a persones del teu entorn que et coneixen bé (professors, pares, amics) que et valorin de la mateixa manera. Compara els resultats i fes una mitjana de les puntuacions. Al final, en podràs extreure els 5 talents que predominen en tu i observar en quin dels 4 dominis tens més talents.

• FPOrienta: Una eina per a l’orientació d’estudis professionals. Encara no saps quin cicle vols estudiar? Si realitzes aquest test et pot ajudar a escollir (instruccions).

• Com decidir el teu  projecte professional? La construcció del TEU Projecte de Vida i Professional és una aventura, que requereix convenciment, il·lusió i una gran dosi de reflexió. Descobreix com preparar aquest viatge!

• Tria lliure de condicionants! Identifica’ls i cerca la forma de neutralitzar-los. Aquests condicionants s’agrupen en 5 grans grups:
        • Condicionants familiars

• Condicionants personals i psicològics

• Condicionants socials

• Condicionants econòmics

• Condicionants educatius

• Si vols conèixer en detall aquests condicionants i com neutralitzar-los, descarrega’t aquesta infografia. Recorda, ets TU qui decideixes!

Videotutorials “I ara què?”

Tota la informació a la pàgina web In-forma’t, dels Seveis InfoJOVES de Barcelona: Materials d’Orientació acadèmica)

Camí cap a la Universitat: Proves d’Accés a la Universitat (PAU)

Proves d’Aptitud Personal (PAP)

Prova externa per obtenir el títol de Bacccalauréat (estudis Batxibac)