Podem ser innovadors?

El passat dijous, els alumnes de les optatives de Biologia i Geologia i Física i Química de l’Institut Joan Amigó i Callau de L’Espluga vam rebre una xerrada molt interessant, molt dinàmica i entretinguda a càrrec del Sr. Jordi Ferré, de la URV (Universitat Rovira i Virgili) que ens va parlar sobre la innovació. Ell i els seus companys estan desenvolupant un sensor per detectar l’estat fisiològic de la persona a partir de l’orina (per exemple, l’estat d’hidratació).

En Jordi Ferré va estudiar una carrera d’INEF i després va fer un any de carrera de Negocis però ho va acabar deixant perquè explica que no l’omplia i què no hi trobava futur. Aleshores va estudiar una carrera de ciència esportiva i des de fa poc que ha creat la seva pròpia empresa, per seguir innovant. Ens va explicar que durant els estudis va viatjar a Anglaterra i als Estats Units i explicant-nos la seva experiència ens va fer replantejar el futur que tenim programat amb els estudis ja que no sempre el que ens sembla interessant ho acaba sent. També ens va fer adonar que al llarg d ela vida ens torbarem molts entrebancs i que hem d’estar preparats i preparades per poder anar-los superant amb iniciativa i astúcia per treure profit d’allò que la vida ens va oferint. Ens ha demostrat que és una persona amb molt d’optimisme i ens va transmetre la idea de no tirar mai la tovallola i viure amb un somriure a la cara.

I què es necessita per ser innovador? En Jordi ens ha proposat 12 idees clau per poder tenir èxit dins el món de la innovació, i que, de fet, són aplicables per tenir èxit en els estudis i a la vida: fer les coses que t’agraden, ser creatiu, saber treballar en equip, ser persistent, fixar-se objectius i…sobretot, irradiar optimisme com una bombeta.

L’empresa que ha creat consisteix en uns sensors que serviran en un futur per saber quan una persona es troba en bon estat d’hidratació o pel contrari necessita hidratar-se. Aquests sensors ja es comencen a trobar als lavabos de la Universitat Rovira i Virgili.

Paula Altarriba i Núria Vidal
Alumnes de 4rt d’ESO