Game Over a l’Institut Joan Amigó

L’Institut Guttmann és una institució nascuda de l’esforç del Sr. Guillermo González Gilbey, el qual va patir un accident de trànsit que el va deixar paraplègic i va experimentar en primera persona la falta d’atenció mèdica i del procés de rehabilitació. Les tècniques aplicades pel tractament que va poder rebre a Anglaterra de l amà del Dr. Guttmann el van motivar a impulsar un centre al nostre país que seguís aquestes directrius capdavanteres.

Durant molts anys, aquesta institució ha anat creixent i ha ampliat la seva tasca social defensant els drets i l’equiparació d’oportunitats de les persones discapacitades. Dins l’àmbit de la prevenció i la sensibilització social s’ha apropat al nostre centre de L’Espluga en Ferran, un voluntari de l’Institut Guttmann per explicar la seva experiència vital, els motius pels quals va en cadira de rodes i el programa Game Over. Aquest programa de prevenció d’accidents de trànsit “té com a objectiu sensibilitzar els joves amb la finalitat que desenvolupin comportaments responsables, adoptin actituds de prudència i prenguin les mesures de seguretat necessàries en conduir un vehicle o en practicar activitats esportives o de lleure”. És una campanya de prevenció de lesions medul·lars i cerebrals en col·laboració amb el servei de Trànsit.

?

En el desenvolupament de la xerrada l’alumnat va poder comentar diverses situacions i van arribar a la conclusió que pujar al cotxe d’una persona que no es troba en les millors condicions per a conduir és millor trucar als pares o agafar un taxi, donat que en un segon et pot canviar la vida. La xerrada va despertar l’interès de l’alumnat i això va fer que hi hagués molta complicitat entre ells, sorgint preguntes espontànies i experiències molt interessants.

Des de l’Institut Joan Amigó creiem que és millor prevenir i que contactes de primera mà com aquests faciliten que els alumnes prenguin consciència de la importància dels seus actes en qualsevol dels aspectes de la seva vida. S’ha de ser conseqüent amb les decisions que anem prenent al llarg de la nostra vida tot i que sempre hi ha factors que podem no tenir de la nostra part.