El Paratge Natural de Poblet: un recurs a l’abast

El passat dijous, els alumnes de 4rt d’ESO de l’optativa de Biologia i Geologia van gaudir del Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet per tal d’estudiar els diferents tipus de roques, minerals i processos geològics que s’hi troben. Allà van poder estudiar, per exemple, les pissarres del Paleozoic i després els monitors del Camp d’Aprenentatge els van guiar a un terreny que havia estat afectat per una falla i una posterior erosió.

La visita va continuar cap a la Font de ferro (la “Font del Micó”) la qual conté una gran quantitat de ferro, per la qual cosa deixa un sediment de color ocre al seu voltant. Per comprovar-ho vam fer un experiment que va demostrar el que la creença popular ja fa anys que explica i conserva com a tradició oral.

Amb aquesta excursió van poder aprendre els tipus de roques que existeixen en indrets determinats, com i on es poden trobar. També que els diferents colors de les roques són deguts als tipus de minerals que es troben en elles. S’identifiquen les roques per aquests colors, alhora que minerals com el grafit, la pirita o el quars. És molt enriquidor poder estudiar la geologia del nostre entorn d’una manera tan lúdica i alhora tan educativa.

Eva Solé
Alumna de 4rt d’ESO