El Servei de Mediació en marxa

A l’Institut podem sentir-nos més que afortunats pel fet de disposar del serveix de mediació que s’ofereix. Tots els alumnes hem sentit a parlar de la mediació moltes vegades, però realment sabem de què es tracta? I sap tothom a què ens referim quan anomenem aquest servei tant útil com ho és la mediació?

La mediació és un servei voluntari format per professors, alumnes de segon cicle i altres membres vinculats amb el centre que ofereix la resolució de conflictes entre dues o més persones emprant el diàleg i el respecte en tot moment. És un sistema totalment confidencial en el què dos mediadors (ja siguin dos alumnes, alumne/a i professor/a, dos professors…) intervenen en casos que ells mateixos detecten o bé en situacions en què l’ajuda és sol·licitada per una de les persones que té el conflicte. Aquest ha d’omplir una sol·licitud per rebre el servei de mediació (que normalment es fa a les hores del pati i en petites sales) i anotar-hi el nom de l’altra persona implicada (ja sigui un alumne o un professor). Una vegada fet això se li proposa a l’altra si vol fer mediació, i si aquesta hi està d’acord, comencen les reunions periòdiques per tal de solucionar el problema de la manera més arbitrària, beneficial i enriquidora possible fins que el problema està solucionat definitivament.

Durant les hores de lleure els mediadors també estan en funció: observen detingudament que la relació entre els alumnes del centre sigui bona i adequada. La comunitat de mediadors del centre INS Joan Amigó treballa i vetlla per la bona convivència entre tots nosaltres.

Judit Delgado i Mireia Domènech