EL MILLOR TRACTAMENT ÉS LA PREVENCIÓ

Eulàlia Serra
Tutora de 4rt d’ESO

El passat dilluns 26 d’octubre els alumnes de 4t d’ESO de l’INS Joan Amigó van
assistir a un taller sobre prevenció del virus de la SIDA. Aquest taller està organitzat per la Creu Roja i pretén conscienciar els joves del perill que suposa contraure aquesta malaltia.El taller  consta de dues parts: una més teòrica i una altra més pràctica. Per començar, els alumnes van haver de respondre una enquesta que  va permetre, a les monitores, tenir una idea dels coneixements previs dels joves.  En ella, se’ls  preguntava la diferència entre  SIDA I VHI,  què vol dir ser seropositiu,  ser portador… i com actuarien ells en determinades situacions. També es va mostrar als alumnes diversos sistemes  per tal de prevenir la SIDA i altres malalties de transmissió sexual.

A través d’aquesta activitat inicial es va establir un clima de confiança i empatia que va afavorir el bon desenvolupament del taller i va facilitar la realització de la segona part, en la que els joves podien preguntar els seus dubtes i inquietuds.

Des de l’Institut valorem molt positivament aquesta xerrada perquè estem convençuts que “el millor tractament de qualsevol malaltia és la seva prevenció”.