Voluntariat a l’Institut Joan Amigó

El passat divendres dia 22 de novembre, els alumnes de 1r d’ ESO de l’Institut Joan Amigó i Callau de L’Espluga de Francolí van participar com a voluntaris al Gran Recapte d’aliments que promou el Banc d’Aliments de Catalunya. L’activitat s’emmarca dins el projecte interdisciplinari anomenat “Qui no té un all, té una ceba”, el projecte engloba diferents disciplines i treballa  les competències bàsiques i els continguts claus que marca el currículum. L’eix conductor del projecte és l’alimentació i els hàbits saludables. Els alumnes van comencar a treballar en aquest projecte al setembre, on van organitzar un concurs d’esmorzars saludables al centre. A l’octubre, després d’investigar sobre el Gran Recapte d’aliments, van decidir organitzar una recollida a l’Institut i posteriorment, fer de voluntaris a la recollida d’aliments més gran de Catalunya. Els alumnes han fet recerca i molt treball de camp: preparant entrevistes, llegint articles, mirant documentals i entrevistant diferents organitzadors i voluntaris. A més, han organitzat xerrades i activitats sobre el malbaratament alimentrau i Càritas pels seus companys. Els alumnes han estat els encarregats d’organitzar tota la campanya, de fer-ne la seva difusió i ara estan duent a terme la classificació dels aliments per tal de poder fer un registre de tots els aliments recollits.

Pels alumnes ha sigut una experiència molt positiva i enriquidora, no només han assolit els objectius marcats sinó que han desenvolupat uns valors personals tan importants com l’autoestima, el respecte i la solidaritat. Des de l’Institut volem agraïr als voluntaris i a Càritas de L’Espluga de Francolí per deixar-nos formar part d’aquesta experiència.