Visita a les Mines de Bellmunt

El passat dijous 21 de novembre els alumnes de 1r de l’ESO vam visitar les mines de plom de Bellmunt del Priorat. Destacar primerament els paisatges al arribar, la serra de Montsant i totes les terrasses plantades de vinya amb el terra negre de pissarra o de llicorella, com li diuen allà a la pissarra.

Impressiona l’espai i les dimensions de la mina, amb unes instal·lacions noves i un personal molt amable que fa molt amena la visita.

Van fer una introducció als usos del plom en el passat, la seva decaiguda per la substitució del plàstic, la història de la mina Eugènia, com s’extreia la Galena, el funcionament de la fosa i la relació de la gent del terreny amb aquestes mines.

Abans de baixar a la mina, ens van explicar els minerals que allí podíem trobar, característiques, els seus usos i vam poder tocar i palpar diferents mostres.

La mina Eugènia, la part que es visita, comença amb una baixada de 35 metres fins arribar a una galeria horitzontal del nivell 1, veient una zona d’extracció de galena amb representacions que ens introdueixen com seria el treball a la mina, el pou principal … i la sortida a la zona on es tirava la ganga, on anava tot el triatge i on els nostre alumnes van intentar buscar petits fragments de galena, molts d’ells amb èxit. Un matí intens i una visita que us aconsellem a tots.