Setmana europea de prevenció de residus

L’Agència Catalana de Residus fa tres anys que duu a terme aquest projecte que dona suporta al programa LIFE de la Comissió Europea i consisteix en organitzar la mateixa setmana, arreu del continent europeu, tot un seguit d’accions de sensibilització sobre la prevenció de residus.  El passat mes de setembre, el nostre institut va ser informat, que era un dels 10 centres seleccionats a la demarcació de Tarragona per realitzar una prova pilot d’eina escolar a finals de novembre, dut a terme per la empresa d’educació ambiental Limonium. Enguany les dates són del 19 al 27 de novembre.

Amb l’alumnat i professorat motivat en fomentar accions sostenibles per reduir els residus que podem generar dins del nostre horari escolar, hem seleccionat quatre possibles activitats de les deu proposades: reutilització d’envasos; detectiu de residus; reducció de residus i compostatge. L’activitat consistirà en valorar els nostres residus una setmana abans de l’activitat, per conèixer el nostre punt de partida, i una setmana després de l’activitat, per veure quin impacte ha tingut en els residus del nostre centre la iniciativa encetada.

Residus

Les activitats són diverses: un mercat d’encants, un taller de elaboració d’embolcalls d’entrepans pels alumnes, un de tasses pels professors, un taller on fer el compostatge al nostre hort com cal, o inclús un altre d’investigació sobre la classificació dels nostres residus per dur a terme propostes de reducció. Tot això, amb material que ens dona l’Agència Catalana de Residus i l’assessorament i tutoratge de l’empresa d’educació ambiental Limonium.

Quan tots els centres seleccionats, tinguin les seves preferències d’activitats, ens remetran l’activitat a realitzar. Estem a punt per millorar el nostre comportament consumista i millorar la producció responsable de residus.

Miquel Valls