Museu de Matemàtiques i Cosmocaixa

El passat dimarts 15 de novembre els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Joan Amigó van fer una sortida a Barcelona on van visitar el Museu de Matemàtiques de Catalunya i el CosmoCaixa.

Al Museu de Matemàtiques (MMACA) van veure l’exposició “Experiències Matemàtiques” passant per les diferents sales de geometria, càlcul, estadística i probabilitat on, a través de diferents propostes manipulatives, van treballar de manera més lúdica les matemàtiques. Van experimentar igualant pesos en unes balances, recomponent el taulell d’escacs, demostrant el Teorema de Pitàgores o reconstruint poliedres, entre altres reptes que un guia els anava proposant.

Al CosmoCaixa van realitzar dos tallers guiats: “La Pressió atmosfèrica” i “Lupes i microscopis”. En el primer, van experimentar diferents fenòmens molt comuns com: ens pressiona l’aire que ens envolta? o bé: com podem xafar una llauna sense tocar-la?

I, en el segon, van manipular i aprendre a treballar amb microscopis i lupes observant diferents mostres i descobrint allò que l’ull humà és incapaç de percebre.

L’alumnat va participar de forma activa als tallers manipulant tot el material i gaudint de l’experiència realitzada. També van tenir temps lliure per visitar les diferents exposicions del museu, el Bosc Inundat, així com per poder gaudir i aprendre interactivament.

Va ser una sortida molt profitosa que, de ben segur, repetirem!!

Eugènia Vizcarra

matematiques matematiques2