Descobrir per aprendre

Núria Agustín
Professora de Ciències Socials

Les Coves de L’Espluga són una excel·lent mostra de com van viure els nostres avantpassats en aquesta zona fa milers d’anys. També ens permeten entendre les formacions geològiques iniciades en temps remots. Les diferents exploracions han permès descobrir objectes que han certificat el pas de diferents generacions humanes des del Paleolític.
Aprofitant que gaudeix d’aquest entorn privilegiat, l’alumnat de 1r d’ESO de l’institut Joan Amigó ha realitzat un interessant taller de prehistòria a la Cova de l’Espluga de Francolí, contextualitzant així la unitat de Ciències Socials que va treballar a l’aula. En una cavitat molt propera a les coves de l’Espluga, ” la cova del Castell”, l’alumnat ha realitzat una sèrie d’activitats relacionades amb la prehistòria. Primer s’han endinsat al fons de la cova on han descobert un dolmen funerari i la cultura de la vida i la mort del neolític. Hem continuat el taller amb la manipulació de les eines de caça de les dones i homes del paleolític i el neolític. Per finalitzar han posat en pràctica les tècniques de la pintura rupestre, a partir de les imatges de l’art llevantí, han fet la seva pròpia recreació en una lloseta que s’han endut a casa.
L’alumnat ha demostrat que havien assolit els continguts treballats a l’aula doncs els aplicaven correctament a totes les activitats proposades. Felicitats homos sapiens sapiens!