Erasmus+: procés de selecció alumnat

Durant els propers dos cursos (2020-2022) el nostre institut participarà en el projecte  ERASMUS+ Save the Planet  juntament amb un centre de Bulgaria, de Stara Zagora, d’ Hongria, de Budapest, d’Eslovàquia de Vranov nad Toplou, de la República Txeca, de Zamberk i de Turquia, de Karaman. Es tracta d’una beca atorgada per la Comissió Europea.

El projecte té com a objectiu principal prendre consciencia, experimentar i utilitzar  diferents fonts d’energies renovables a l’institut. L’alumnat ha d’aprendre d’on prové l’energia, quins són els costos de producció, i els efectes negatius que aquest procés té pel medi ambient, i buscar solucions per obtenir energia que no sigui tan negativa pel medi.

Íntegrament realitzat en anglès, implicarà com a mínim la mobilitat a un dels països participants i l’acolliment d’un alumne estranger durant la seva estada a L’Espluga.

Tot i que és un procés obert a  tot el centre, només 25 alumnes de 3r d’ESO podran participar en les mobilitats. És per això que es portarà a terme un procés de selecció entre l’alumnat interessat.

La selecció es realitzarà en base als següents criteris:

• Una carta de motivació en anglès preferiblement
  • Una entrevista oral en anglès
  • Expedient acadèmic
  • Nota mitjana d’anglès de 1r i 2n d’ESO
  • Carta de compromís
  • No tenir cap expedient disciplinari obert o al seu expedient

Durant els anys de la durada del projecte, els resultats acadèmics i d’ implicació dels estudiants participants podran ser valorats per la comissió de seguiment del mateix com a motiu d’exclusió del projecte.

Es convocarà als alumnes  per a la seva participació en cada fase:

• escriure la carta de motivació i presentar la sol·licitud:  el dimecres 30 de novembre de 2020.
  • entrevistes orals:  els dies 9,10,11 de desembre en horari de  pati/lectura, aula per determinar.

Aquesta convocatòria es publica el 21 d’octubre de 2020 al ERASMUS CORNER i al web de l’institut. Aquell mateix dia, s’informarà amb detall del projecte a les aules corresponents en l’horari de lectura.

El llistat definitiu d’alumnat que ha estat seleccionat es publicarà al mateix ERASMUS CORNER i al web de l’institut el dia 18 de desembre de 2020.

Per més informació i accés a la documentació que cal presentar cliqueu els següents documents: