Visitem la URV

El passat dijous 26 de gener els alumnes de 4t d’ESO que cursen les assignatures optatives de Biologia-Geologia i de Física-Química van visitar la Facultat de Química de la Universitat Rovira i Virgili, al Campus de Sescelades de Tarragona. La primera activitat que van realitzar va ser una pràctica experimental en un dels laboratoris de la Facultat. Van fer una valoració àcid-base: utilitzant HCl de concentració coneguda i fenolftaleïna com a indicador de pH, vam poder determinar la concentració d’una dissolució de NaOH que desconeixíem. A continuació vam poder esmorzar a la cafeteria de la Facultat i així poder formar part de l’ambient universitari.

La següent activitat va ser una xerrada orientativa dels estudis que es poden dur a terme a la Facultat: ens van explicar les assignatures que es demanen en cada curs, els diferents graus que es poden cursar, els estudis posteriors de màster i doctorat, l’organització general, etc.. Per finalitzar ens van oferir una visita al CRAI: Centre de Recursos per l’Aprenentatge i la Investigació, on vam veure que no només es tracta d’una biblioteca, sinó d’un centre on poder desenvolupar l’aprenentatge a través del treball individual i col•lectiu i amb totes les comoditats de les noves tecnologies. A la sortida del CRAI un alumne va comentar: “m’han agafat ganes d’estudiar: si tinguéssim una biblioteca així, estudiaria cada dia”.

Rosalia Anglès
Professora de Biologia