El Parlament de Catalunya

El passat dimarts, els alumnes de 3r d‛ESO de l‛Institut Joan Amigó i Callau vam anar a visitar el Parlament de Catalunya. A l’entrada ens van demanar les targetes que ens identificaven com a grup parlamentari que prèviament havíem organitzat al centre tot preparant la nostra estada. D’aquesta manera ens vam dirigir a la sala on vam realitzar el taller per aprendre el funcionament d’aquest òrgan de vital importància pel desenvolupament de la vida política catalana.

El Parlament és la institució que representa el poble de Catalunya i està format per una sola Cambra. Té un president, una Mesa, una Diputació Permanent i treballa en ple i en comissions. Són 135 els diputats que assisteixen al Palau del Parlament de Barcelona. El Saló de Sessions, en forma de mitja circumferència amb un passadís al mig té distribuïts els polítics agrupats en grups parlamentaris. Les Sales de les Comissions són més petites.

Per uns moments, ens vam posar en la pell de les persones que ens representen fent una simulació d’elecció de president/a practicant el joc polític de pactar, cedir i obtenir. Agraïm la presència del candidat de Junts del Sí, en Ferran Civit i Martí, espluguí exmembre del Secretariat de l’ANC i president regional d’ERC al Camp de Tarragona i, que ens va apropar l’experiència que viuen en el seu dia a dia els nostres polítics.

Núria Vidal i Pol Sabaté
Alumnes de 3r d’ESO