Visita a Tarraco Viva

El passat 19 de maig els i les alumnes de llatí vam participar en una de les activitats de Tàrraco Viva organitzades per aquesta entitat, especialment pels alumnes de llatí de secundària de tot Catalunya. El nostre grup vam passejar per les muralles acompanyades per quatre personatges de l’època de la Tàrraco romana: un aedilis, un legionarius, una lintearia i un peregrinus. Cadascun d’ells ens va explicar com era la seva vida a l’antiga Tàrraco, com era el seu dia a dia, els seus deures, les seves preocupacions i ens vam fer una mica més càrrec del que devia ser la vida quotidiana d’aquests personatges a la seva època.

Després al Camp de Mart vam ser presents a una explicació teatralitzada sobre què era la legió romana, quins tipus de soldats tenia, quins eren els seus rols dintre de la centúria, amb quines armes i escuts anaven a la guerra i quin era el seu sou entre altres curiositats. Va ser una jornada interessant per endinsar-nos en el propi passat.