Prova Cangur a l’Institut Joan Amigó

Bé sabem que les matemàtiques és una de les matèries que inspira més respecte a la majoria d’alumnes. Per això des del Departament de Matemàtiques de l’Institut Joan Amigó s’intenten fer activitats per estimular l’alumnat tot passant una bona estona.

Així doncs, el passat dijous 18 de març es va dur a terme la Prova Cangur de Matemàtiques amb l’objectiu de divertir-se resolent els petits reptes plantejats.

Aquesta activitat, organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques, té la finalitat de difondre la cultura matemàtica treballant el raonament i l’enginy.

L’Institut Joan Amigó, tot i la situació excepcional de la Covid, hi va participar amb un total de 59 alumnes, entre els cursos de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO, que van voler presentar-s’hi de manera voluntària. La prova es va dur a terme al mateix institut en les respectives classes, mantenint l’alumnat en el seu grup bombolla.

El format de la prova és de concurs individual, que consta de 30 problemes de resposta tancada amb 3 nivells de dificultat, que s’han de respondre en una hora i quart, sense ús de calculadores ni cap altre mitjà electrònic de càlcul.

L’objectiu de la prova d’ensenyar una vessant més atractiva de les matemàtiques creiem que s’ha acomplert, degut a la bona participació per part de l’alumnat.

Per tant, només queda desitjar molta sort a tots aquells i aquelles que hi han participat!!

Eugènia Vizcarra

sdr